top of page

בית ספר רגבים אופקים | פרק ב'


בית ספר רגבים הוא בית ספר חקלאי באופקים שהוקם במסגרת תכנית החדשנות של מנהל הפיתוח במשרד החינוך ונחנך בספטמבר 2021 בהיקף של 2 כיתות א' וגנים בלבד ומאז צמח ל-12 כיתות כיום, ואנחנו מלווים אותו מאז הקמתו ועוקבים אחרי ההתפתחות שלו וגאים בהצלחות שלו.

ה-7 לאוקטובר ומה שבא אחריו היה טראומטיים לעיר ולקהילת בית הספר, והשפעתם ניכרת בימים האלה על התלמידים והמורים. בחודש הראשון למלחמה בית הספר הפך למשכנם של 300 חיילים .

וניראה שלאחר החזרה ללימודים יש התגייסות גדולה של הצוות על מנת לתמוך בתלמידים ולהחזיר את השיגרה. ניתן לראות את עושר ומגוון הפעילויות שלהם בדף הפייסבוק שלהם: https://www.facebook.com/profile.php?id=100067414994644...

ואנחנו מחזיקים להם אצבעות שישתקמו כמה שיותר מהר וימשיכו להתפתח ולצמוח ולהוביל ולפתח חינוך אחר.

הסרטון שתראו הופק במאי 2023 כשבית הספר צמח ל-9 כיתות והיה בשיא התנופה שלו.

הוא מביא ראיונות עם הצוות ובודק בין היתר את התפקוד של הסביבה החדשה ואת משמעות השינוי מסביבה של בתים לסביבה של מכלולי כיתות שניפתחות לחלל משותף חוץ כיתתי שכבתי. ובעיקר בודק האם רוח החדשנות עדין פועמת בו.

הסרט הוא פרק ב' - המשך לפרק א שהפקנו ב-2021

– שעסק בשאלה האם מרחב פיזי יכול להשפיע על הפדגוגיה. פרק א מלווה את תחילת דרכו של בית הספר. https://www.youtube.com/watch?v=gRY1GIsXuGs

ומתייחס לכיתות א שהתאכלסו במבנה שתוכנן עבור החט"צים של בית הספר שהמבנה שלהם היה מבנה של בתים הכוללים מרכיבים ביתיים של סלון מטבח וגם חללים בגדלים שונים ללמידה ופעילות פרטנית וחצר צמודה. והיווה ניסוי מרתק, מה קורה כשמשחררים את מבנה כיתות האם. ההצלחה ה"בתים" והפוטנציאל שהתגלה נתן לנו השראה לפיתוח בתי ספר נוספים שמבוססים על בתים.



14 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page